Klacht indienen

Een vervelende ervaring met de gemeente? Wordt uw brief niet beantwoord of heeft u het gevoel dat u niet goed bent geholpen? Zo'n situatie geeft irritatie, stress en kost tijd. U kunt hierover een klacht indienen. U krijgt binnen 6 weken een reactie.

Klacht indienen

Handig om te weten

  • U kunt ook bellen, langskomen in het gemeentehuis of een brief schrijven.
  • Binnen 6 weken handelen wij uw klacht af. Deze termijn kan met 4 weken worden verlengd. Wij informeren u daar schriftelijk over.
  • Een advocaat de klacht voor u in laten dienen? Dat kan. Wilt u dat een buurman, familielid of vriend uw klacht indient, dan geeft u deze persoon schriftelijk toestemming. Stuur de toestemming mee met de klacht.
  • De klachtencoördinator buigt zich over uw klacht. Uitgangspunt is dat een klacht informeel wordt opgelost door in gesprek te gaan. De onafhankelijke gemeentemediator wordt soms ingeschakeld als partijen dat wensen. Nog niet opgelost? Dan volgt een klachtgesprek. Het college neemt daarna een formeel besluit op uw klacht.
  • Niet tevreden over de manier waarop uw klacht is afgehandeld? U kunt dan terecht bij de Nationale Ombudsman . De Nationale Ombudsman neemt uw klacht alleen in behandeling als de gemeente uw klacht al eerder behandeld heeft.