Storing straatverlichting melden

Lantaarnpaal kapot? Lamp brandt niet? Meld dit bij de gemeente.

Storing straatverlichting melden

Wat heeft u nodig?

  • Nummer van de lantaarnpaal.
  • Aanvullende informatie, bijvoorbeeld: de lantaarnpaal staat scheef of is vernield.

Handig om te weten

  • Het systeem zoekt automatisch de plaats- en straatnaam bij het door u ingevulde lantaarnpaalnummer.
  • Het nummer vindt u op de lantaarnpaal. Het staat op een gele sticker op ooghoogte (of op ongeveer 4 meter hoogte). 
  • Op de hoogte blijven van de storing? Noteer uw e-mailadres in de digitale melding.
  • Onze monteur behandelt de storing binnen 1 tot 2 werkdagen.
  • Mail naar storingenovl@smallingerland.nl als:
    • het niet lukt om de melding te doen via de knop 'Storing straatverlichting melden'. Noteer in uw e-mail de reden, plaats- en straatnaam en het dichtstbijzijnde huisnummer;
    • er in de hele straat geen lantaarnpalen branden. Meld de plaats- en straatnaam van de niet-brandende lantaarnpalen. Wij melden dat dan bij Liander. Herstellen kost meestal 1 tot 2 werkdagen. Is het een complexe storing? De hersteltermijn loopt soms op tot wel 3 maanden:
    • u brandtijden (van een avond- of nachtbrander) wilt laten aanpassen. Noteer daarbij de reden en uw contactgegevens. Wij nemen binnen 1 tot 2 werkdagen contact met u op om uw verzoek te bespreken.